علیاصغر سیدآبادی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان در گفتوگو با ایکنا میگوید: ادبیات کودک امکانات گستردهتری برای کارهایی دارد که نباید آن را صرفاً به روانشناسی و علوم تربیتی تقلیل داد. بحث درباره کودک در ابتدا از منظر روانشناسی بوده است و پیشتر از آن نیز بحث مذهبی بوده است و هنگامی که صحبت از تربیت کودک میشد، بیشتر منظور تربیت مذهبی بوده است، سپس از منظر روانشناسی اهمیت پیدا کرده است ولی اکنون وقتی از مطالعات کودکی صحبت میکنیم، رشتههای مختلفی در آن درگیرند و حتی بحث، میانرشتهای شده است.